Om
Forælderbestyrelsen
i Ørkildborgens børnehus
Forældrebestyrelsen har det overordnede ansvar for institutionens økonomi og drift og fungerer som arbejdsgiver for personalet.
Institutionen drives som selveje, hvilket betyder, at størstedelen af ansvaret og indflydelsen ligger hos institutionen og dens brugere. Denne driftsform sikrer et nært samarbejde mellem ledelsen og bestyrelsen og giver størst muligt nærdemokrati.
Valg til forældrebestyrelsen finder sted én gang om året på forældremødet i foråret
Bestyrelsen består af fem forældrevalgte medlemmer, inklusive formand og næstformand, som vælges for to år ad gangen. Derudover vælges forældresuppleanter for ét år ad gangen, en medarbejderrepræsentant for ét år, samt lederen, som fungerer som sekretær for bestyrelsen.
Bestyrelsen arbejder ud fra institutionens vedtægter og forretningsorden.
Derudover har bestyrelsen indgået en partnerskabsaftale med kommunen samt en netværksaftale med de to andre selvejende institutioner.
Som forældre, er man altid velkommen til at kontakte bestyrelsen.
Forældrebestyrelsen
- Sabera Alic – Formand / forældre
- Nanna Jensen – Næstformand / forældre
- Nanna Hansen – Bestyrelsesmedlem / forældre
- Stine Christensen – Bestyrelsesmedlem / forældre
- Melissa Jakobsen – Suppleant / forældre
- Marianne Ipsen – Suppleant / forældre
Malene Vilholm Roche
Cand.pæd.pæd.psych
Telefon +45 55 66 75 44
Mail: info@oerkildborgen.dk

